مهمترین ویژگی های غذاهای رژیمی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 20 خرداد 1403
بازدید : 20
نویسنده : mozhgan

کالری همه غذاها یکسان نیستند و هر کدام از آنها می توانند مسیرهای گوناگونی را در متابولیک بدن طی  کنند و تاثیرات متفاوتی برای بدن داشته باشند. در این مقاله قصد داریم شما را با مهمترین ویژگی های غذاهای رژیمی آشنا کنیم. در واقع غذاهای رژیمی غذاهایی هستند که ضمن سالم بودن از چاق شدن افراد جلوگیری می کنند.

سایر مقالات : نحوه محاسبه شاخص توده بدنی

غذاها می توانند تاثیر بسیاری بر میزان گرسنگی، متعادل بودن هورمون ها و تنظیم کالری بدن بگذارند. با توجه به افزایش زندگی ماشین نشینی، بسیاری از افراد از انجام فعالیت های روزانه دست کشیده اند و همین امر سبب چاقی و اضافه وزن آنها شده است. علاوه بر میزان فعالیت، مصرف غذاهای سالم  و رژیمی نیز می تواند از چاقی و اضافه وزن جلوگیری کند.

طعم مطلوب

مهمترین ویژگی غذاهای رژیمی، طعم مطلوب آنها می باشد. زیرا اگر غذا طعم مطلوبی نداشته باشد افراد نمی توانند به رژیم خود ادامه دهند و به سمت افرایش وزن پیش می روند.

تنوع غذا

داشتن تنوع غذایی در رژیم بسیار مهم می باشد. زیرا افراد از یکنواخت بودن غذا خسته می شوند و تمایلی به خوردن غذاهای تکراری ندارند. هنگامی که تنوع غذایی در رژیم بالا باشد می توانید انواع ویتامین ها و مواد مغذی را دریافت کنید و بدن را از کمبود آنها بی نیاز کنید.

سایر مقالات : ورزش برای لاغری ران

استفاده از نمک کمتر

در غذاهای رژیمی باید از نمک کمی استفاده کنید و به جای آن می توانید از چاشنی هایی همچون آبغوره، آب لیمو و آب نارنج استفاده کنید. نمک زیاد غذا می تواند در افزایش فشار خون تاثیر گذار باشد.

تامین پروتئین کافی

پروتئین تاثیر بسیاری بر میزان چربی سوزی و عضله سازی بدن دارد بنابراین یکی از مهم ترین ویژگی هایی که در غذاهای رژیمی باید رعایت شود، کنترل پروتئین غذا می باشد.

تامین ویتامی و مواد معدنی

غذاهای رژمی باید بتوانند ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین کنند. سعی کنید در هنگام رژیم از غذاهایی استفاده کنید که بتواند ویتامین و مواد معدنی بدن را تامین کند و در عین حال کالری زیادی به بدن وارد نکنند.

سایر مقالات : طرز تهیه اوتمیل برای لاغری

استفاده از روغن های مفید

بسیاری ار ویتامین ها و مواد معدنی، محلول در چربی هستند به همین دلیل به هیچ وجه نباید روغن را از رژیم خود حذف کنید. در غذاهای رژیمی می توانید از روغن های مفید مانند روغن زیتون استفاده کنید.

کنترل کالری مصرفی

در طبخ غذاهای رژیمی سعی کنید از مواد غذایی که پر کالری هستند استفاده نکنید. برای کنترل میزان کالری مصرفی می توانید در کنار غذای خود، از سالاد استفاده کنید.

سایر مقالات : پاستا سبزیجات رژیمی




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com